Twitter   Facebook   Youtube

Bekijk lesrooster »
024 - 348 39 17

Krachttraining

Krachtraining fitness doe je wanneer je de kracht en het volume van je spieren wil laten toenomen. Krachttraining wordt vaak als ondersteunende training van een sportspecifieke fitness ingezet, waarbij je gericht kunt trainen op bepaalde lichaamsdelen en spieren.

Wat is krachttraining?

Bij krachttraining werk je specifiek aan het vergroten van je spierkracht en spiervolume. Krachttraining is er met name op gericht om spiermassa op te bouwen en het lichaamsvetpercentage te verlagen. Krachttraining is een training met extra weerstand om je (spier)kracht te verbeteren, meestal met als doel om (sport)prestaties te verbeteren.

Voor wie is krachttraining geschikt?

Krachttraining is geschikt voor iedereen, van jong tot oud(er) en van beginner tot gevorderde sporter.

Algemene krachttraining

Algemene krachttraining heeft als doel om het gehele lichaam sterker te maken en te trainen en niet specifiek één spiergroep. Bij het volgen van algemene krachttraining zullen de voordelen al snel merkbaar zijn. Denk hierbij aan het verstevingen van de rug om rugklachten te voorkomen bij mensen die een zittend beroep hebben, of het voorkomen van blessures bij sporters.

 

 

Sportspecifieke krachttraining concentreert zich met name op specifieke bewegingen uit een bepaalde tak van sport. Bij sportspecifieke krachttraining wordt vaak afgeweken van de 'standaard' krachtoefeningen met gewichten, zodat ook de coördinatie een grotere rol speelt.

Krachttraining oefeningen

Bij krachttraining wordt een aantal oefeningen gebruikt, waaronder:

  • Bankdrukken
  • Calf raises
  • SquatChin up
  • Buikspieroefeningen
  • Deadlift
  • Military Press
Beëindiging of tijdelijke stopzetting van uw lidmaatschap kan alleen schriftelijk of aan de receptie.
Bent u lid?
     

Waar kent u ons van?